مدیر اموزش|اموزش کسب و کار اینترنتی|اموزش بازاریابی اینترنتی

مدیر اموزش|اموزش کسب و کار اینترنتی|اموزش بازاریابی اینترنتی

مدیر اموزش|اموزش کسب و کار اینترنتی|اموزش بازاریابی اینترنتی

مدیر اموزش|اموزش کسب و کار اینترنتی|اموزش بازاریابی اینترنتی

نکات مهمی که باید در سئو رعایت کنید

نکات مهمی که باید در سئو رعایت کنید

بزرگ‌ترین اقبال و شانس یک وب سایت آن است که بازدیدکنندگان بسیاری در طول شبانه روز از آن دیدن نمایند. یکی از روش‌های مهمی که باعث افزایش تعداد بازدید می‌شود، سرچ‌ها و جستجوی افراد در موتورهای جستجو نظیر گوگل می‌باشد. بر همین اساس تمام صاحبان وب سایت‌ها علاقه دارند تا آدرس وب سایتشان در جایگاه‌های اول نتیجه جستجوها باشد. به همین منظور SEO یا Search Engine Optimization که در فارسی آن را با سئو، بهینه سازی و یا ارتقای رتبه سایت می‌شناسند امروزه به عنوان یکی از دغدغه‌های هر کسب و کار مبتی بر وب و اینترنت در آمده است.

  

اصول مهم در سئو

به سئو اهمیت بدهید! بی‌اهمیت بودن نسبت به این مسئله به معنای از دست دادن بازدیدکنندگانی است که از طرق موتورهای جستجوگر ممکن است به سایت شما مراجعه نمایند. اگر نتوانید وب سایت و سئو سایت را ارتقا دهید موتورهای جستجو نیز نمی‌توانند سایت شما را بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با بیزنستان در دسته‌بندی مناسب قرار دهند.

نقش رقبا در سئو

از همین الان شروع کنید. هرچه دیرتر استارت کار را بزنید رقبا از شما پیشی خواهند گرفت و داشتن رنکینگ بهتر برای شما سخت‌تر و سخت‌تر خواهد شد.
انتخاب کلمه کلیدی مناسب یک چالش بسیار سخت بین شما و رقباست. لازم است تا کلمات کلیدی انتخاب شده توسط سایت‌هایی با رنکینگ بالا را چک کرده و ببینید آن‌ها برای ارتقای سئو چه تلاش‌های کرده‌اند و از تجربه‌ی آن‌ها استفاده کنید.

 مدت سئو شدن و رتبه بندی در موتورهای جستجو
مدت زمان سئو شدن سایت شما، ارتباط مستقیمی با زمانی که بر روی آن صرف می کنید دارد. برخی‌ها تصور می‌کنند که تنها با هزینه کردن می‌توانند این مهم را ترسیع دهند که باید گفت که زمان در سئو مهم‌تر از هزینه است. به این معنا که شما می‌توانید با بودجه‌ای کم به نتایج بزرگی دست یابید به شرطی که زمان زیادی را جهت تدوین و تالیف متنی خوب صرف نموده و روابطتتان را در دنیای مجازی و بصورت آنلاین توسعه دهید. اگر برای این موارد هزینه میکنید خوب است.

نقش مطالب سایت در سئو

کیفیت پایین سایت و مطالب با ریسک بالا تاثیر منفی در سئو سایت شما خواهد گذاشت. در واقع لینک‌دهنده‌ها و مطالب بی‌کیفیت به راحتی باعث جریمه شدن شما توسط موتورهای جستجوگر می‌شود.
مطالب سایتتان را در درجه اول مطابق با میل بازدیدکنندگان تهیه کنید و نه موتورهای جستجوگر. تهیه مطالبی که رنکینگ را بالا ببرد اما در بازدیدکنندگان ایجاد انگیزه نکند و روی فروشتان تأثیری نگذارد کاری کاملاً بیهوده است.

از برنامه نویس یا تیم فنی وب سایت چه بخواهید؟

معماری سایت باید مسطح باشد. دسترسی به هر یک از صفحات داخلی سایت باید با سه کلیک از صفحه اصلی ممکن باشد.
وب سایت شما باید در تمام Web Browserهای مطرح و صفحه نمایش‌ها به درستی نمایش داده شود.
سرعت بارگذاری سایت خود را به صورت جدی دنبال کرده و دائماٌ آن را بهبود ببخشید. از Google’s site speed tool استفاده کنید و از توصیه‌های آن در جهت بالا بردن سرعت لود سایت بهره ببرید.

نقش و اهمیت شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و روابط اینترنتی در سئو

یک بلاگ به سایتتان اضافه کنید.
مطالبی برای پست روی سایت‌ها و بلاگ‌های دیگر تهیه کنید. برای افراد لینک شدن به سایتتان دلپذیرتر خواهد بود اگر شما مطلبی در سایتشان قرار دهید.
با بلاگ‌نویسان زمینه کاری خود تعامل داشته باشید. هرچه افراد بیشتری با بلاگ‌های مرتبط با کسب و کار خود بشناسید (از طریق سایت‌های اجتماعی، فروم‌ها، ایمیل و...) انگیزه‌ی آن‌ها برای لینک شدن به سایتتان بیشتر خواهد شد.
به سایت‌ها و بلاگ‌های مرتبط لینک شوید. این سایت‌ها متوجه این پیوند خواهند شد و اگر سایت شما را سایت مفیدی ببینند این شانس را خواهید داشت که لینک سایت شما را نیز در سایتشان بگذارند.
برای کسب و کار خود صفحه‌ی Google+ راه اندازی کنید. با انجام این کار اعتماد گوگل را جلب می‌کنید و رنکینگ سایتتان برای کلمات کلیدی محلی (بین دوستانتان) بهبود پیدا خواهد کرد.

افزایش ترافیک سایت

راه‌های ورود به سایت خود را گسترش داده تا ترافیک ورودی بازدیدکنندگان متنوع باشند. از سئو و Pay Per Click (پرداخت بر اساس تعداد کلیک و یا PPC) در کنار یکدیگر استفاده نمایید. 

لینک به و از سایت های دیگر

تعداد سایت‌های لینک شده به شما (backlink) بیشتر از هرچیزی روی رتبه تأثیر خواهد گذاشت. کیفیت سایت‌هایی که به وب سایت شما اشاره می‌کنند بیانگر رنکینگتان خواهد بود. در واقع از قراردادن لینک سایتتان در سایت‌های بی‌ارزش و یا کم ارزش جداً خودداری نمایید. لینک بودن در این سایت‌ها به موتورها می‌فهماند که سایت شما نیز از جمله سایت‌های مرتبط است.
در سایت‌های مورد اعتماد لینک بگذارید. با اینکار به موتورها نشان خواهید داد که سایت شما نیز مورد اعتماد است.

 

 لینک های داخلی سایت

هریک از صفحات وب سایتتان باید حداقل به یکی دیگر از صفحات لینک شود. موتورهای جستجوگر در نتایج خود صفحاتی را که به صفحه‌ای داخلی (همان سایت) یا صفحه‌ای خارجی (سایت دیگر) لینک نمی‌شوند را نشان نخواهد داد.
از صفحه‌ی اصلی به صفحات مهم لینک‌های مستقیم داشته باشید. با انجام اینکار صفحات داخلی مهم نیز از ارزش بیشتری برخوردار خواهند شد و رنکینگ بهتری خواهند داشت.
از درون مطالب به صفحات مرتبط وب سایتتان لینک بزنید. درست است که این لینک‌ها به اندازه‌ی لینک‌های خارجی ارزشمند نیستند اما به موتورهای جستجوگر اشاره می‌کند که شما می‌خواهید کدام صفحات را پربازدیدتر کنید.

 عنوان صفحات

عناوین صفحات، تیترها یا همان Titles اطلاعات حیاتی و مهمی هستند که دید کلی و سریعی به هر دو مخاطب شما یعنی بازدیدکننده و موتور جستجو در خصوص مطالب آن صفحه می دهد. بنابراین باید آنرا خیلی جدی گرفت.

 متای توضیحات

تمام صفحات وب سایت باید دارای متای توضیحات باشند.
صفحات متفاوت باید متای توضیحات متفاوتی داشته باشند. در واقع هیچ دو صفحه نباید دارای متای یکسانی باشند.
اگر زمانی برای نوشتن متای توضیحات ندارید (مثلاً در حالتی که تعداد صفحات زیادی دارید) بهتر است از صفحه اصلی و یا صفحات مهم و کلیدی شروع کنید که فکر می شود می توانند تاثیر زیادی بر روی سئو شما داشته باشد.

 کلمات کلیدی

قبل از بهینه سازی و شروع به کار٬ در مورد کلمات کلیدی کاملاْ مطالعه نمایید. اگر کلمه کلیدی اشتباهی را انتخاب کنید، با وجود تمام کارهایی که انجام داده‌اید، بازدیدکنندگان زیادی را جذب نخواهید کرد. در واقع اول باید بدانید که دیگران چه کلمات کلیدی را بیشتر جستجو می‌کنند. برای این مهم می‌توان از Google's Trends استفاده نمود تا به راحتی اهمیت چندین کلمه کلیدی را بر اساس تعداد جستجو٬ موقعیت جغرافیایی و... با یکدیگر مقایسه نمایید.
از Google’s Keyword Tool استفاده کنید. این ابزار لیستی از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با کسب و کارتان را به شما پیشنهاد می‌دهد.

جریمه‌های گوگل

سئوی وب‌سایتتان را با جریمه‌های گوگل به مخاطره نیندازید. از آنجایی که آن‌ها سهم بزرگی در بازار سرچ دارند یک جریمه از آن‌ها به از دست دادن تعداد زیادی بازدیدکننده منجر می‌شود. اکثر جریمه‌ها بر اساس رفتارها و اموری ثبت می‌شوند که گوگل یا سایر موتورها حس کنند که شما قصد فریب آنها را دارید.

استفاده از ابزارهای سئو

از Google Webmaster Tools استفاده کنید. از این ابزار می‌توان برای آگاهی از کلمات کلیدی که باعث ارتقای رتبه شما می‌شوند و یا شناسائی وب‌سایت‌هایی که به سایت شما لینک هستند استفاده نمود.
از Google Analytics استفاده کنید. با استفاده از این ابزار اطلاعات بسیاری در خصوص بازدیدکنندگان سایت خود خواهید دانست. تعداد بازدیدکنندگان و کلمات کلیدی مورد استفاده‌ی آن‌ها برای رسیدن به وب سایت شما و نهایتاً صفحات بازدیدشده از جمله محاسن این ابزار می‌باشد.

به روز بودن و کمک از دیگران

دیگر همچون گذشته نیازی به ثبت وب‌سایت جدیدتان در موتورهای جستجوگر نیست. امروزه این موتورها به صورت خودکار از وجود وب‌سایت یا صفحه‌ی جدید با خبر می‌شوند. یادتان باشد برای این موضوع به دیگران هزینه‌ای پرداخت نکنید!
روش‌های بهینه‌سازی را بازنگری نمایید. برای بالا رفتن رنکینگ و ثابت شدن آن نیاز است که استراتژی‌های خود را با مرور زمان و با توجه به تغییرات موتورهای جستجوگر به روزرسانی نمایید. افراد زیادی هستند که بر موضوع خاصی در سئو زوم کردند که اکنون دیگر برای موتورهای جستجو مهم و کلیدی نیست!

نکات مهمی که باید در سئو رعایت کنید - همیار وب
hamyareweb.co › سئو و بهینه سازی سایت
Translate this page
Apr 28, 2017 - البته با خواندن این مقاله به یک سئو کار حرفه ای تبدیل نخواهید شد! پس اگر می خواهید نکات مهمی که باید در سئو رعایت کنید را بدانید با ما همراه ...
Images for ‫نکات مهمی که باید در سئو رعایت کنید‬‎
Image result for ‫نکات مهمی که باید در سئو رعایت کنید‬‎
Image result for ‫نکات مهمی که باید در سئو رعایت کنید‬‎
Image result for ‫نکات مهمی که باید در سئو رعایت کنید‬‎
Image result for ‫نکات مهمی که باید در سئو رعایت کنید‬‎
Image result for ‫نکات مهمی که باید در سئو رعایت کنید

لینک این مقاله

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.